Veelgestelde vragen - Raptor Boats
Veelgestelde vragen

Producten

Boten

Hoe installeer ik mijn Raptor Boot?

Let op! Gebruik alleen de meegeleverde pomp voor het opblazen van uw Raptor boot, perslucht kan de boot snel beschadigen!

Onze automatische luchtpomp met instelbare BAR druk is ook uitermate geschikt.

Voorbereiding

  • Zorg ervoor dat u voldoende ruimte heeft om netjes te kunnen werken.
  • Voor u de boot gaat oppompen verzeker u ervan dat de ondergrond schoon en vlak is, let vooral op scherpe voorwerpen.
  • Pomp de luchtkamers voor ongeveer de helft vol en monteer dan eerst uw airdeck of aluminium vloer.

Airdeck vloer

  1. Vouw de airdeck vloer uit in de half opgepompte boot en zorg ervoor dat de airdeck zo mooi en plat mogelijk onder de randen van de boot zit.
  2. Pomp de airdeck vloer op met lucht.
  3. Corrigeer indien nodig tijdens het oppompen zodat het airdeck zich mooi vormt in de boot.

Let op! Een airdeck is ervoor bedoeld om HARD opgepompt te worden, dit maakt de gehele boot stabiel. Op de meegeleverde pomp zit een speciale stand om het airdeck op de juiste druk op te pompen. (0.7 bar)

Aluminium vloer

  1. Plaats vloerdeel 1 met een punt voor in de boeg van de half opgepompte rubberboot.
  2. Plaats het achterste vloerdeel tegen de spiegel.
  3. Plaats het middelste deel (of delen) waarbij het het makkelijkst werkt als de achterste delen als volgt omhoog tegen elkaar staan:

Check dan of alle overige delen mooi gepast in de groeven zitten en druk dan rustig de punt naar beneden.

De aluminium zijstrips monteert u het makkelijkst door ze over de vloerdelen heen te kantelen, de schuine kant richting de tubes houden en het profiel in de groef.

  • U kunt nu het bankje op de geleiderstrip schuiven en positioneren in de optimale stand
  • Pomp de luchtkamers nu beurtelings verder op, te beginnen bij de luchtkamer met het overdrukventiel, gevolgd door de naastgelegen kamer naast die de kamer met het overdrukventiel en als laatste de laatste kamer (in geval van drie kamers
  • Pomp als laatste de kiel op
  • Monteer de doppen op de ventielen.
Hoe berg ik mijn Raptor Boot op?

Let op! Zorg er altijd voor dat de boot schoon en droog is voordat u deze opbergt.

Kijk voor tips voor langere opbergperiodes in het desbetreffende hoofdstuk in uw handleiding.

 

  • Draai de afsluitdoppen los en zorg ervoor dat de ventielen open staan door deze een kwartslag te draaien.
  • Demonteer het bankje pas nadat de boot minstens een kwart is leeggelopen
  • Haal de airdeck vloer uit de boot, maak ook deze schoon en open het ventiel.
  • Demonteer bij een aluminium vloer eerst de zijprofielen van de vloerdelen.
  • Berg dan de vloerdelen samen met de zijprofielen en de verbindingsstukken op in de meegeleverde “floor bag”
  • Zuig de laatste lucht uit de boot met de bijgeleverde pomp.
  • Rol de boot vervolgens op. Begin hierbij achter bij de spiegel en rol richting de boeg (punt). Vouw de achterste punten naar binnen tegen de spiegel en trek de tubes naar het midden zodat de boot compact opgeborgen kan worden in de meegeleverde tas.
  • Berg het geheel op in de meegeleverde tas voor de volgende karper sessie.

In deze blog lees je handige tips om jouw boot in goede conditie te behouden.

Waarom is mijn Raptor boot voorzien van een overdrukventiel?

Wij gebruiken overdrukventielen teneinde de levensduur van de boten te verlengen. Het is essentieel dat de kamers in een bepaalde volgorde opgepompt worden. De eerste kamer is altijd de kamer waarin het overdrukventiel zich bevindt. Daarop volgend dient de kamer die naast de reeds opgeblazen kamer opgepompt te worden vervolgd door de laatste kamer.

Welke garantie ontvang ik op mijn Raptor Boot?
Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Elektromotoren

Waarbij houd ik rekening bij het aanschaffen van een elektromotor?

Wij adviseren de volgende combinaties:

Type Boot Vermogen
160 35lbs/45lbs
180 35lbs/45lbs
200 45lbs/55lbs
230 45lbs/55lbs
270 55lbs/65lbs
300 55lbs/65lbs
330 65lbs/90lbs
400 90lbs
470 90lbs

 

Alles is sterk afhankelijk van wat je wilt doen met de boot:

  • Neem je veel spullen mee
  • Vis je op open water of op een rivier (en dus stroming)
  • Stroomgebruik van de accu: geavanceerdere elektromotoren zijn zuinig in gebruik maar ook weer duurder in aanschaf

De aanschaf van een electromotor kan een forse investering zijn en dient daarom ook zorgvuldig besloten te worden.

Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Accu’s

Hoe lang kan ik varen met mijn accu?

Gebruik je een elektromotor in combinatie met een lood- of LiFePO4 accu, dan verschillen de vaartijden. Bij de motoren van Raptor hebben wij een handig overzicht toegevoegd, waarin je een goed idee krijgt van de gemiddelde vaaruren.

Carp Gear

Hoe bevestig ik een Fish Finder op mijn boot?

Met de Raptor Transsducerstangen installeer je eenvoudig jouw vis vinder op de spiegel van je boot.

De transducerstangen zijn voorzien van een bevestigingspunt voor de transducer (sonar) en een bevestigingspunt voor het scherm.

Op deze pagina vind je de beschikbare transducerstangen.

Kleding en Merchandise

Ik wil een waadpak aanschaffen. Welke maat moet ik bestellen?

Kies bij het bestellen één maat groter dan je reguliere schoenmaat. Hierdoor zit het waadpak comfortabeler, heb je voldoende bewegingsvrijheid en kun je snel de laarzen aantrekken.

Ik wil laarzen aanschaffen. Welke maat moet ik bestellen?

Kies bij het bestellen één maat groter dan je reguliere schoenmaat. Hierdoor zit het waadpak comfortabeler, heb je voldoende bewegingsvrijheid en kun je snel de laarzen aantrekken.

Bestellen en Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij Raptor kan je gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden.

  • iDeal
  • Bancontact
  • Carte Bleue
  • Sofort
  • GiroPay
  • EPS
  • Przelewy24
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal
  • Apple Pay

Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid voor gebreid betalen met;

  • Klarna
  • SprayPay
  • In3

 

Bezorgen en Afhalen

Ik wil de showroom bezoeken. Moet ik hiervoor een afspraak maken?

Ja, onze showroom is alleen op afspraak te bezoeken. Een afspraak maak je eenvoudig door ons te bellen of een mail te sturen.

Ruilen en Retourneren

Hoe kan ik mijn volledige bestelling of een deel van mijn bestelling retour sturen?

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Of voldoet het product niet aan je verwachtingen en wil je gebruik maken van de zichttermijn?

Je kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Op deze pagina lees je hoe je een retour aanmaakt en wat de kosten zijn.

Garantie en Reparatie

Welke garantie ontvang ik op mijn Raptor Boot?
Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Acties, Aanbiedingen en Kortingscodes

Waar vind ik de actuele aanbiedingen?

Op onze aanbiedingen-pagina vind je de actuele aanbiedingen op producten van Raptor en vele andere merken.

Daarnaast hebben wij ook verschillende set aanbiedingen gemaakt, zodat jij altijd profiteerd van een leuke korting.

Mijn account

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat kan ik doen?

Allereest bedankt voor je bestelling. Het kan verschillende oorzaken hebben, waardoor je geen orderbevestiging hebt ontvangen. Er kan zich een fout hebben voorgedaan tijdens het proces van het maken van de bestellen, zoals een typefoutje in het email-adres.

Ook kan het zijn dat je de bevestiging hebt ontvangen in de spam-box.

Uiteraard sturen we de bevestiging graag toe, wanneer je deze nog niet heb zien verschijnen in je inbox.

Over Raptor

Ik wil de showroom bezoeken. Moet ik hiervoor een afspraak maken?

Ja, onze showroom is alleen op afspraak te bezoeken. Een afspraak maak je eenvoudig door ons te bellen of een mail te sturen.

Waar vind ik de algemene voorwaaden?

Die vind je hier op onze Algemene Voorwaarden pagina.

Via welke contactmogelijkheden kan ik contact opnemen?

Bij Raptor staat service centraal en daarom hebben wij de mogelijk tot het leggen van contact zo simpel mogelijk gemaakt.

Op onze contactpagina vind je alle contactmogelijkheden. Natuurlijk kan je ook rechtsonder op iedere pagina de chatfunctie gebruiken op onze website.

Welke talen worden gesproken door de klantenservice?

Service staat hoog in het vaandel bij Raptor. Daarom spreken een aantal van onze teamleden naast Nederlands ook Engels, Duits en Frans.

Wanneer je een teamlid wilt spreken in een van de bovenstaande talen, kan je dit melden aan het teamlid die je op dat moment spreekt. Het teamlid zal jou vervolgens te woord staan in die taal, u doorverbinden met een andere collega die deze taal beheerst of een terugbel verzoek voor u uitzetten.

Winkelwagen0
Er bevinden zich geen producten in de winkelwagen
Verder winkelen