Frequently Asked Questions

Products

Boats

Hoe installeer ik mijn Raptor Boot?

Warning Gebruik alleen de meegeleverde pomp voor het opblazen van uw Raptor boot, perslucht kan de boot snel beschadigen!

Onze automatische luchtpomp met instelbare BAR druk is ook uitermate geschikt.

Voorbereiding

  • Make sure you have enough space to work properly.
  • Before pumping up the boat make sure that the surface is clean and flat, especially on sharp objects.
  • Pump the air chambers for about half full and then first install your airdeck or aluminum floor.

Airdeck floor

  1. Unfold the airdeck floor in the half-pumped boat and make sure that the airdeck is as nice and flat as possible under the edges of the boat.
  2. Pump the airdeck floor with air.
  3. If necessary, correct during inflation so that the air deck forms nicely in the boat.

Warning Een airdeck is ervoor bedoeld om HARD opgepompt te worden, dit maakt de gehele boot stabiel. Op de meegeleverde pomp zit een speciale stand om het airdeck op de juiste druk op te pompen. (0.7 bar)

Aluminium vloer

  1. Place floor part 1 with a point in the bow of the half-pumped inflatable boat.
  2. Place the rear floor part against the mirror.
  3. Place the middle part (or parts) where it works best if the rear parts are up against each other as follows:

Then check whether all other parts fit nicely in the grooves and then gently push the tip down.

The aluminum side strips are easiest to assemble by tilting them over the floor parts, keeping the bevel towards the tubes and the profile in the groove.

  • You can now slide the bench onto the guide strip and position it in the optimum position
  • Now pump the air chambers in turn further, starting with the air chamber with it pressure relief valve, followed by the adjacent room next to the one with the pressure relief valve and finally the last room (in case of three rooms
  • Pump up the keel last
  • Mount the caps on the valves.
Hoe berg ik mijn Raptor Boot op?

Warning Zorg er altijd voor dat de boot schoon en droog is voordat u deze opbergt.

Kijk voor tips voor langere opbergperiodes in het desbetreffende hoofdstuk in uw handleiding.

 

  • Unscrew the caps and ensure that the valves are open by turning them a quarter turn.
  • Do not dismantle the bench until the boat has emptied at least a quarter
  • Remove the air deck floor from the boat, clean it and open the valve.
  • For an aluminum floor, first dismantle the side profiles of the floor sections.
  • Then store the floorboards together with the side profiles and the connection pieces in the supplied “floor bag”
  • Withdraw the last air from the boat with the supplied pump.
  • Then roll up the boat. Begin with the rear of the mirror and roll towards the bow (point). Fold the rear points inwards against the mirror and pull the tubes to the middle so that the boat can be stored compactly in the supplied bag.
  • Store everything in the supplied bag for the next carp session.

In deze blog lees je handige tips om jouw boot in goede conditie te behouden.

Waarom is mijn Raptor boot voorzien van een overdrukventiel?

We use pressure relief valves to extend the life of the boats. It is essential that the rooms are pumped in a certain order. The first chamber is always the chamber in which the pressure relief valve is located. Subsequently, the room that is pumped up next to the already inflated room must be continued by the last room.

Welke garantie ontvang ik op mijn Raptor Boot?
Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Electric motors

Waarbij houd ik rekening bij het aanschaffen van een elektromotor?

We recommend the following combinations:

Type Boat Power
160 35lbs/45lbs
180 35lbs/45lbs
200 45lbs/55lbs
230 45lbs/55lbs
270 55lbs/65lbs
300 55lbs/65lbs
330 65lbs/90lbs
400 90lbs
470 90lbs

 

Everything is highly dependent on what you want to do with the boat:

  • Take your many things with you
  • Do you fish on open water or on a river (and therefore current)
  • Power consumption of the battery: more advanced electric motors are economical to use but also more expensive to purchase

The purchase of an electric motor can be a major investment and must therefore be carefully decided.

Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Batteries

Hoe lang kan ik varen met mijn accu?

Gebruik je een elektromotor in combinatie met een lood- of LiFePO4 accu, dan verschillen de vaartijden. Bij de motoren van Raptor hebben wij een handig overzicht toegevoegd, waarin je een goed idee krijgt van de gemiddelde vaaruren.

Carp Gear

Hoe bevestig ik een Fish Finder op mijn boot?

Met de Raptor Transsducerstangen installeer je eenvoudig jouw vis vinder op de spiegel van je boot.

De transducerstangen zijn voorzien van een bevestigingspunt voor de transducer (sonar) en een bevestigingspunt voor het scherm.

Op deze pagina vind je de beschikbare transducerstangen.

Kleding en Merchandise

Ik wil een waadpak aanschaffen. Welke maat moet ik bestellen?

Kies bij het bestellen één maat groter dan je reguliere schoenmaat. Hierdoor zit het waadpak comfortabeler, heb je voldoende bewegingsvrijheid en kun je snel de laarzen aantrekken.

Ik wil laarzen aanschaffen. Welke maat moet ik bestellen?

Kies bij het bestellen één maat groter dan je reguliere schoenmaat. Hierdoor zit het waadpak comfortabeler, heb je voldoende bewegingsvrijheid en kun je snel de laarzen aantrekken.

Order and Pay

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij Raptor kan je gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden.

  • iDeal
  • Bancontact
  • Carte Bleue
  • Sofort
  • GiroPay
  • EPS
  • Przelewy24
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal
  • Apple Pay

Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid voor gebreid betalen met;

  • Klarna
  • SprayPay
  • In3

 

Delivery and Collection

I want to visit the showroom. Do I have to make an appointment for this?

Yes, our showroom can only be visited by appointment. You can easily make an appointment by contacting us dial or a mail to send.

Exchange and Return

Hoe kan ik mijn volledige bestelling of een deel van mijn bestelling retour sturen?

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Of voldoet het product niet aan je verwachtingen en wil je gebruik maken van de zichttermijn?

Je kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Op deze pagina lees je hoe je een retour aanmaakt en wat de kosten zijn.

Warranty and Repair

Welke garantie ontvang ik op mijn Raptor Boot?
Zijn er reserve bootonderdelen verkrijgbaar?

Acties, Aanbiedingen en Kortingscodes

Waar vind ik de actuele aanbiedingen?

Op onze aanbiedingen-pagina vind je de actuele aanbiedingen op producten van Raptor en vele andere merken.

Daarnaast hebben wij ook verschillende set aanbiedingen gemaakt, zodat jij altijd profiteerd van een leuke korting.

Mijn account

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat kan ik doen?

Allereest bedankt voor je bestelling. Het kan verschillende oorzaken hebben, waardoor je geen orderbevestiging hebt ontvangen. Er kan zich een fout hebben voorgedaan tijdens het proces van het maken van de bestellen, zoals een typefoutje in het email-adres.

Ook kan het zijn dat je de bevestiging hebt ontvangen in de spam-box.

Uiteraard sturen we de bevestiging graag toe, wanneer je deze nog niet heb zien verschijnen in je inbox.

About Raptor

I want to visit the showroom. Do I have to make an appointment for this?

Yes, our showroom can only be visited by appointment. You can easily make an appointment by contacting us dial or a mail to send.

Where can I find the general terms and conditions?

you will find it here to our Terms and Conditions page.

Through which contact options can I contact you?

At Raptor, service is central and that is why we have made it as simple as possible to make contact.

on our contact page you will find all contact options. Of course you can also use the chat function at the bottom right of every page on our website.

What languages are spoken by customer service?

Service is a top priority at Raptor. That is why some of our team members speak English, German and French in addition to Dutch.

If you want to speak to a team member in one of the above languages, you can report this to the team member who is speaking to you at the time. The team member will then speak to you in that language, transfer you to another colleague who speaks this language or set up a callback request for you.

Shopping cart0
There are no products in the shopping cart
Continue shopping